23 välfärdslösningar till Askersunds tre behov

Publicerad: 2022-11-08 15:32

Tidigare under hösten annonserade Askersunds kommun ut deras behov via AllAgeHub Matcharena och på vår webbplats. Hanna Welander är innovationsledare i Testbädden InnoMera och är den som har tagit emot alla välfärdslösningar.

Bild på Hanna när hon ler, bakgrunden är rosa. I bilden är det ett citat "Det känns väldigt kul att vi har fått så många matchningar på välfärdsteknik!"

– Vi har fått in cirka 23 välfärdslösningar från ett stort antal företag som har hört av sig via Matcharenan, Linkedin och mejl. Det känns jättekul att intresset för ett eventuellt samarbete är så stort, säger Hanna Welander.

– Nästa steg är att gå igenom alla förslag på lösningar i vår projektgrupp och välja ut en eller flera lösningar som bäst matchar med våra behov. Därefter kommer vi att välja en lösning och ett behov som vi vill gå in i ett test med, avslutar Hanna Welander.

Tack till alla som har skickat in sina behov! Har du som företagare också en välfärdslösning att matcha mot våra kommuner? Håll utkik här på webbplatsen till nästa gång vi annonserar ut våra behov.

Senast uppdaterad: den 8 november 2022