Framtiden är Nu: Roliga vägar till digital transformation inom kommunal vård och omsorg

Publicerad: 2024-04-24 10:01

I en tid där digitalisering och välfärdsteknik blir alltmer central i utvecklingen av kommunal vård och omsorg har behovet av att förstå och implementera dessa verktyg aldrig varit större. Välkommen till en intressant föreläsning för att diskutera potentialen i teknologier. Hur kan de kan integreras i den dagliga verksamheten? Och vad behöver vi göra för att förbättra och effektivisera leveransen av vård- och omsorgstjänster?

Äldre dam skrattar tillsammans med en yngre kvinna

• Datum och tid: 28 maj kl 13.30-16.00
  • Plats: Lokal Eken, Eklundavägen 1 Örebro
  • Avgift: Kostnadsfritt
  • Målgrupp: Du som är chef i någon av socialförvaltningens verksamheter inom äldreomsorg eller funktionsstöd/LSS, eller har en nyckelroll kopplat till digitalisering eller välfärdsteknik och stödjer verksamheter i det.
  • Anmälan: Anmäl dig via den här länken (sista anmälningsdag: 17 maj)
  • Övrig information: Vi bjuder på fika. Ange dina matpreferenser och allergier i anmälningslänken.
  • För övriga frågor, kontakta: Sarah Bergqvist, sarah.bergqvist@regionorebrolan.se

Föreläsare: Anne-Christine Hertz, innovationsledare, managementkonsult, utbildare, rådgivare, strateg

Ann-Christine är en erfaren chef och innovationsledare med en expertis inom det svenska innovationsstödssystemet. Hon har arbetat i gränslandet mellan forskare, företag, politiker och tjänstemän inom kommunal och regional verksamhet med rådgivning och praktisk handledning för att lyfta arbetet med innovation, digitalisering och förändringsledning.

Det här kan du förvänta dig av dagen:

• Översikt av digitalisering och välfärdsteknik: Trender, utmaningar och möjligheter
  • Praktiska exempel: Exempel på framgångsrika implementeringar inom kommunal vård och omsorg för inspiration och motivation och även fallgropar man kan lära sig av
  • Arbeta SMART: Hur man använder SMARTA mål för effektiv projektledning och uppföljning och hur man kan använda detta i verksamhetsutveckling och implementering.
  • Diskussion och Q&A: Möjlighet för dig att ställa frågor och dela med dig av tankar och erfarenheter

Fotografering kan förekomma under aktiviteten
Vi tycker att det är viktigt att dokumentera vår verksamhet för att kunna informera om kommande arrangemang som genomförs inom Testbädden InnoMera. Därför kan fotografering förekomma under dagen. Bilderna kan komma att publiceras i Testbädden InnoMeras och Region Örebro läns digitala kanaler och trycksaker. Meddela arrangörerna eller fotografen vid registreringen om du inte vill bli fotograferad.

GDPR
Vi följer GDPR när vi lagrar dina personuppgifter. Vi ser till att dina personuppgifter alltid är skyddade hos oss och att behandlingen följer både gällande dataskyddsregler, interna riktlinjer och rutiner.

Senast uppdaterad: den 24 april 2024